Frågor och svar

Kan man ha egna önskemål om kostymens utformning?

Javisst! Fråga oss gärna om ert önskemål är genomförbart, och i så fall är det bara att registrera en order på vår sida och sedan maila oss ordernumret ihop med det ni vill ha ordnat. Ni blir då även meddelade om det skulle medföra någon extra kostnad eller om det är gratis.

När börjar kostymen tillverkas?

Så fort din betalning har godkänts, så börjar din kostym sys upp. Din betalning är godkänd direkt då du genomfört din kortbetalning eller att du blivit godkänd via SveaWebPay faktura. OBS, det har inget att göra med när du betalar själva fakturan.

När får jag min kostym?

Från det att kostymen blir betalad, så tar det cirka 2-3 veckor till dess att den är levererad till dig. Leveranstiden varierar lite beroende på aktuell ordernivå, materialval och i vissa fall om vi behöver återkomma till er om det är någon oklarhet vid er beställning. Om ni loggar in på Suitopia så kommer ordern att stå ”i produktion” till dess att den skeppas. Då kommer ett kollinummer från DHL att fyllas i som ni själva kan spåra på www.tnt.se

Vad händer om mina plagg inte passar som de ska ?

Oroa dig inte, Suitopia erbjuder alla kunder en perfekt passforms-garanti. Läs mer här.

Kan ni garantera leverans till ett specifikt datum, t ex bröllop/student/nyårsfest?

Leveranstiden är normalt cirka 2-3 veckor. Observera dock att vi aldrig kan lämna en 100% garanti då flera faktorer ligger bortom vår kontroll, t.ex. fraktbolag, införsel, eller oförutsedda produktionsproblem. Om ni har ett viktigt datum att passa, kontakta gärna oss och informera om detta innan ni lägger er order, så kan vi informera våra skräddare om detta datum, och sätta hög prioritet på er order. Meddela gärna detta även om ert viktiga datum ligger längre fram i tiden än 2-3 veckor då det underlättar vår produktionsplanering.

Mitt kortköp blir nekat, vad beror det på?

Ett kortköp kan nekas av flera orsaker. De vanligaste är:

- Inte tillräckligt med pengar på kortet
- Kortnumret eller månad/år är felaktigt inmatat

Din bank har restriktioner för vissa typer av köp Om ditt kortköp inte gick igenom, testa en gång om en liten stund där du även kontrollerar att du matat in alla siffror korrekt. Om det inte fungerar då heller, kontakta din bank och uppge ditt transaktions-id. Om du inte noterat ner detta kan du kontakta oss för att erhålla det.

Kan man beställa andra tyger än de som finns på er sida?

Ja oftast. Om ni har önskemål om andra tyger, kontakta oss gärna och beskriv tyget (helst med bild) så bra ni kan. Vi kan då se om våra skräddare kan hitta ett sådant tyg, och vi kan då meddela vad det skulle kosta. Det går även bra att skicka in sitt eget tyg där man då själv står för frakten till skrädderiet. Priset på en kostym i eget tyg tas fram enligt offert.

Jag kan inte komma vidare på hemsidan?

Vi uppdaterar vår site regelbundet med utökningar och förbättringar och ibland kan någon sida visas felaktigt i vissa upplösningar och webbläsare. Om ni upplever något som ser konstigt eller felaktigt ut så vore vi jätteglada om ni skickade ett mail till oss om problemet, och även uppger vad ni har för operativsystem och version, webbläsare och version samt skärmupplösning så kan vi snabbt korrigera problemet.

När återförs pengarna för att jag beställt kostym inom 10 dagar?

Detta sker inom ett par dagar från det att du lagt ordern. Pengarna återförs till det konto du betalat från. I de fall du betalar med faktura så dras det av direkt från fakturan innan den skickas ut.

Kan jag följa min order?

Vi använder DHL som transportbolag där din kostym skickas direkt från vår produktion till den adress du angett vid din beställning. Du kan via vår hemsida logga in och följa kostymens leverans med det spårningsnummer som finns angivet på din order. Spårningen gör du via www.dhl.se.

Vad händer om jag inte är hemma när min beställning ska levereras?

DHL gör totalt tre leveransförsök. Skulle samtliga dessa misslyckas kommer DHL kontakta dig, så vi rekommenderar att lämna ditt telefonnummer när du beställer från Suitopia. DHL har tyvärr ingen möjlighet att lämna din beställning för uthämtning vid ombud såsom en mataffär, bensinstation eller liknande. Om du vet att din kostym är på väg och du inte kommer vara hemma, kontakta gärna DHL.